Brisbane, Noosa en Rainbow beach.... - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anne Klumpkens - WaarBenJij.nu Brisbane, Noosa en Rainbow beach.... - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anne Klumpkens - WaarBenJij.nu

Brisbane, Noosa en Rainbow beach....

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Februari 2016 | Australië, Rainbow Beach

Vandaag heb ik een rustig dagje gehad. Anne ging vandaag surfen en ik had dus de hele middag lekker voor mezelf. Sochtends even naar het centrumpje gegaan en wat gegeten. Smiddags eerst een wasje gedaan en daarna naar touroperator Peterpans gegaan. Daar anderhalf uur gezeten en de rest van mijn reis vastgelegd. Ik ga met de de Greyhound bus reizen. Deze bus rijd op verschillende tijden en langs de hele kustlijn. Ik kan uitstappen waar ik wil en hij brengt me helemaal tot aan Cairns. Donderdag brengen we de camper terug en dan blijf ik twee nachten in Brisbane. Daarna ga ik met de bus naar Noosa en blijf hier dan twee nachten. Daarna daar ik een trip maken naar Fraser island. Daarna nog een nacht Noosa en dan door met de bus naar Rainbow beach waar ik twee nachten blijf. Hierna met de bus naar 1770 waar ik drie nachten blijf. Dan neem ik de nachtbus naar Arlie beach en ga dan na een nachtje een trip maken van twee nachten op de whitsundays. Daarna nog twee nachten in Arlie beach. En dan de nachtbus naar Cairns waar ik na een nachtje ga beginnen aan m'n duikcursus van vier dagen waarvan een nachtje op zee. Dan heb ik vijf nachtjes in Cairs om ff lekker bij te komen en misschien nog een duiktripje te maken. En dan verblijf ik twee nachten in het regenwoud in Cape Tribulation. Daarna nog drie nachtjes in Cairns en dan vlieg ik naar Sydney. In Sydney heb ik dan nog ander halve dag voordat ik aan m'n lange terugvlucht ga beginnen.

Ik vind het een heerlijk idee dat alles nu gewoon goed geregeld is. Ik hoef nergens meer aan te denken en ga heerlijk genieten.

Nadat ik alles geregeld had en Anne inmiddels ook weer terug was, zijn we wat gaan eten. Ik ben daarna lekker terug naar de camping gegaan en heb lekker zitten kletsen met wat meiden daar.
De volgende dag hebben we alles ingepakt en zijn we nadat we uitgecheckt waren nog even alle papier gaan halen bij Peterpans. Daar bleek dat ze vergeten waren om mijn bus kaart te verrekenen. Die had ik dus nog niet betaald en hadden ze dus ook niet geregeld. Hier was ik dus echt niet blij mee want nu kwamen er ineens veel extra kosten bij... Ik had namelijk een compleet pakket bij hen afgenomen en ze hadden een prijs gemaakt waar ik me goed in kon vinden. Ook de eerste twee nachten hostel zaten er nog niet bij... Ik legde op m'n best Engels uit dat ik hier dus echt niet blij mee was en dat we een prijs hadden gemaakt op basis van al mijn wensen. Dat ik hier potverdikkie een berg geld neer had gelegd en dat ik nu ineens een aantal zaken vergeten waren. Duidend maal sorry.., ja daar koop ik niks voor! Een boze blik later vroegen ze of ik dan dus bus er nog bij wilde, ja zei ik... Ik heb nu geen keus meer... Heb alles verder al vastliggen en moet nu wel op die plekken zijn op die data, dus ja... Ik moet wel. Ja.. Sorry... Bla bla bla... Ik zo... Maak er maar een mooi prijsje van want hier ben ik niet b,ik mee. Uiteindelijk na nog een boze blik kon er dan toch wat korting vanaf en heb ik denk ik toch niet voor al te veel geld alles kunnen regelen.
Ik dacht gister al... Dit is echt niet duur voor alles wat ik nu in de komend welen ga doen. Maarja... Het klopte dus ook niet... Maar.... NU is dan ECHT alles geregeld en hoef ik ECHT nergens meer aan te denken! Heerlijk!

Uiteindelijk was ik nog anderhalf uur kwijt aan al dat geregel en konden we dan eindelijk verder rijden. Eerst nog een bezoekje aan het dropje Nimbin. Echt Oud hippie dorpje waar je vooral veel backpacker heen gaan omdat ze daar kunnen blowen. Ik vond het niet zo heel veel aan maar de weg ernaar toe was wel gaaf. Een prachtig heuvellandschap met prachtige natuur en een kei vette weg om te rijden. Heuvel op heuvel af, scherpe bocht naar links en weer naar rechts... Echt leuk. Daar door naar surfers paradise. Maar dat is nog niet zo eenvoudig zonder Tom Tom... Uiteindelijk is het ons gelukt om met de kaart en de boorden op de weg op plaat van bestemming te komen! Ik vind het nogal wat!

Nu zitten we twee dagen op een camping hier in surfers paradise en daarna gaan we de camper afleveren in Brisbane dat hier op zo'n 70 km afstand ligt.

Surfers paradise heeft een prachtig strand met geweldige golven... De stroming is heel erg sterk en wanneer je tot je heupen in het water staat wordt je al omver getrokken. We zijn heel verstandig geweest en hebben ons regelmatig ingesmeerd met zonnebrand en wederom bleef te schade beperkt. Voor de allerlei laatste keer de bedjes opmaken en lekker slapen in onze camper die na twee weken toch wel heel vertrouwd voelt. De volgende ochtend, of eigenlijk midden in de nacht zijn De mensen die naast ons op de camping staan al flink in de weer met van alles... Autodeur open en weer dicht, weer open en weer dicht.. Oeps niet helemaal dicht dus nog een keer maar dan nog harder dicht... HOU OP dacht ik! Het was zes uur in de ochtend man...

Toch maar rond zeven uur opgestaan en lekker gaan douchen... Ik had bijna de hele badkamer waar toch zeker zo'n 15 douches zijn, voor mij alleen... Ja duhhh niemand gaat al zo vroeg uit bed... Maarja ik was wakker...

Na het douchen even lekker voor de camper gaan zitten en wat zitten lezen. Toen toch maar begonnen met alles opruimen en goed inpakken. Nog even lekker ontbijten en het was alweer tijd om te gaan.

Wederom zonder Tom Tom zijn we de weg opgegaan. Wonder boven wonder reden we zo Brisbane in.... Nou is dat ook niet zo heel moeilijk hoor moet ik zeggen... Maar toch!
Hierna volgde een iets lastigere opdracht... Namelijk de camper bij het juiste adres afleveren. Maarja... Brisbane is een behoorlijk grote stad...
Uiteindelijk maar gewoon de stad binnen gereden en ergens gestopt om de weg te vragen. We werden heel hartelijk ontvangen door een mevrouw die meteen voor kan de kaart ging uitprinten met de routebeschrijving erbij! Zodra we vertelden dat we uit Nederland kwamen werd ze nog enthousiaster... Haar man kwam uit Nederland en zij was een Duitse en woonden nu samen daar in Brisbane. Ja echt bijna iedereen die we spreken kent wel een hollander.
Met een lach op m'n gezicht en een routebeschrijving met kaart verder vertrokken we maar weer. Op de route nog een keer de weg moeten vragen omdat wete ver door waren gereden maar wonder boven wonder kwamen we zonder al te veel moeilijkheden en zonder Tom Tom op de juiste plaats terecht.

De camper ingeleverd en met een taxi richting het hotel waar ik de komende twee nachten ga verblijven. De taxi-chauffeur wist precies waar hij moest zijn... Nou niet dus uiteindelijk hebben we nog een heel eind moeten lopen door de hitte. Want hier in Brisbane is het zo'n 32 graden... Pffff.

Eenmaal bij het hostel snel onze spullen weggelegd en de stad in... Lekker wat gedronken en heerlijk genoten van een singer-somgwrighter die een lekker stukje muziek speelde.
Aan net einde van de avond afscheid genomen met Anne. Zij verblijft in een andere kamer en gaat morgenochtend alweer door. Ik blijf nog een nacht langer hier.

De tweede dag in Brisbane ben ik lekker op m'n gemak de stad ingegaan en ben ik na een hele tijd te slenteren neergeploft op een terras en ben lekker gaan lezen. Tussendoor genoten van alles wat er voorbij loopt in de stad en ook van een Chinees festival op een plein midden in de stad. Savonds gezellig gegeten met wat andere meiden die met mij op een kamer slapen in het hostel. Daarna redelijk op tijd gaan slapen.
De volgende dag op tijd uit bed en op naar het station. Daar zou ik voor de eerste keer met de Greyhound bus gaan met als bestemming Noosa. De busrit was prima. Ik kon in de bus m'n telefoon opladen en er zou ook WiFi zijn. Helaas was de verbinding heel slecht en heb ik dus maar lekker wat gelezen en wat muziek geluisterd. Na drie uur kwamen we aan in Noosa en werd ik opgehaald door de shuttlebus van mijn hostel. Eenmaal in het hostel snel m'n spullen weggelegd en lekker richting het strand gewandeld. Daarna verder gewandeld door het centrumpje en lekker wat gedronken. Savonds lekker op tijd gaan slapen want het was toch wel heel erg vroeg vanmorgen.
De volgende dag met de Ferry over de rivier helemaal naar de andere kant van Noosa. Bij de haven was een marktje
Savonds lekker gegeten met een leuke jongen uit Chicago.

De volgende ochtend had ik een pick-up om zes uur voor m'n tweedaagse excursie naar fraser island. Met een hele grote truck reden we richting het eiland. Met de Ferry staken we het water over en reden we verder het het stand van fraser island. Het was een gemêleerd gezelschap met een aantal stelletjes, mensen alleen en een gezin met een dochter. De dochter ging gezellig naast mij zitten en we hebben super veel lol gehad. Deze 19 jarige meid uit Duitsland is voor 8 maanden hier in Australië en haar ouders zijn voor drie weken over gekomen om te zien waar hun dochter leeft. Super leuke mensen. De gids was een hele jolige gezellige man die deze tours gemiddeld twee keer per week doet en dus heel veel over het eiland wist te vertellen. De eerste dag zijn we de westkust van het eiland over gegaan. Doordat er een cycloon raast over Fiji hebben wij hier in Queensland veel last van harde wind en slaan de golven het water van de zee ook hoger dan normaal en is het bijna continue hoogtij aan de kust. Het was dus ook best een klus om de gigantische truck over het stand te maneuvreren.
Maar de ervaren gids hield het monster goed onder controle. Als eerst stopte we bij een bijzonder kreekje. Het is namelijk zo dat het eiland volledig betaat uit zand. Het is heel bijzonder dat zand en water, wat normaliter natuurlijk modder wordt, hier hand in hand gaan. Water stoomt over het zand zonder dat het modder wordt. Dit is heel bijzonder en de mensen hier zijn nog steeds aan het onderzoeken hoe dit kan. Bij dit bijzondere kreekje donken we lekker een kop thee. Hierna gingen we door naar Eli Creek. Een beekje waar je lekker in kon zwemmen of door heen kan lopen. Heerlijk verkoelend want het was echt heel warm. Daarna gingen we naar het beroemdste plekje op het eiland, het scheepswark. Heel gaaf om te zien. Daarna gingen we een heuvel beklimmen om naar Indian head te gaan. Een prachtig uitzicht en een gaaf verhaal over hoe het vroeger ging met gevangenen op het eiland. Gevangenen mochten kiezen, of de doodstraf of springen vanuit Indian head en misschien wel het geluk hebben niet dood neer te vallen... Wat een fantasie... Niemand overleefd zo'n val... Maar natuurlijk kozen de meeste gevangen er voor om te springen want je weet natuurlijk nooit...

Na een lange dag werden we naar onze accommodatie gebracht en konden we nog even lekker zwemmen voordat we dingen dineren. Met de nodige wijntjes vierden we mijn verjaardag alvast een beetje. Heerlijk gegeten met leuke mensen... Dat beloofd wat voor morgen!
De volgende dag, op mijn verjaardag, werd ik wakker en al meteen gefeliciteerd door verschillende mensen. Leuk!
Na het ontbijt zijn we naar Lake McKenzie gegaan. Een prachtig meer met helder water dat volgens de Mythe van de oorspronkelijke bewoners, de aboriginals, een zuiverend, geneeskrachtig en pelend effect heeft. Je huid en haar zouden na een half uurtje in het water te zij geweest, aanvoelen als Zijde... Oké dan... Laten we het proberen... Ja hoor het water was heerlijk! En mijn huid voelde zo zacht als babybilletjes. En mijn haar... Jawel zo zacht al zijde.

  • 24 Februari 2016 - 08:22

    Mama:

    Wat een verhaal zeg!! En wat leuk beschreven alsof we erbij zijn. Ik heb natuurlijk al het een en ander gehoord van jou via de app en Skype (lang leven de techniek)!!! Maar om het zo te lezen is toch ook wel heel mooi . Lieverd wat ben ik trots op jou. Ik glim dan ook als ik tegen iemand vertel dat jij in t verre Australië bent. Ik hoop dat je nog een paar topweekend hebt maar als ik jou spreek twijfel ik hier niet aan want je hebt t prima naar je zin daar.
    Lieve Anne geniet knijp jezelf regelmatig in je arm want t is echt geen droom je bent er echt!!!!! Schatje nog veel plezier en tot snel dikke kus papa en mama

  • 24 Februari 2016 - 12:15

    Sandra:

    Supergaaf weer om te lezen...
    Ik lees het al; jij redt het daar wel in je uppie!!! Toppertje!! Kijk alweer uit naar het volgende verhaal!! Dikke knuf Xx

  • 24 Februari 2016 - 20:51

    Frits:

    Anne kei gave ervaring en avontuur. Dus op naar je volgende stad,strand,hostel,en nieuwe vrienden. Frits

  • 25 Februari 2016 - 08:53

    Chantal En Bjorn :

    Heerlijk om jouw ervaringen allemaal te lezen !
    Genieten met de grote G ! X

  • 25 Februari 2016 - 09:06

    Maud:

    Leuk dat je zoveel leuke en gezellige mensen tegenkomt tijdens je reis! Dat maakt het alleen reizen een stuk leuker en makkelijker!
    Veel plezier nog tijdens de mooie busrit naar het noorden!

    XXX

  • 27 Februari 2016 - 10:36

    Ilse:

    Wat een leuk verhaal weer!
    Fijn dat alles geregeld is totdat je weer naar huis gaat. Alleen jammer dat het niet gewoon in een keer goed kon gaan. Maar ja, laat dat maar aan Anne over, die regelt het wel ;)...

    Geniet nog met volle teugen en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal :).

  • 27 Februari 2016 - 11:08

    Sabine:

    Super Anne, helemaal Ozzie!!

  • 28 Februari 2016 - 20:31

    Carli:

    Oohhh Anne wat fantastischias om je verhalen allemaal te lezen. Alsof, zoals je moeder ook schrijft, alsof je met je meereist. Hmm maar dat is helaas niet zo.
    Ik hou je site lekker in de gaten voor zolang ik nog kan want mn buikje staat op ploffen..... Zodra de kleine er is app ik je een foto zoals beloofd.
    Geniet ervan meis.
    X Carli

  • 08 Maart 2016 - 09:09

    Yala, Freek & Marielle:

    Heey Anne, Wat een geweldig avontuur beleef jij zeg! Heel erg leuk om te lezen en veel ook herkenbaar ;) reizen gaat niet altijd over rozen he? :P Gelukkig kom je meestal veel leuke en behulpzame mensen tegen :) Dat is wat reizen ook zo leuk maakt volgens ons, telkens weer een nieuwe uitdaging, anders zou het maar saai zijn, vind je niet..? :) Heel veel plezier nog, geniet met een grote G en tot horens! Liefs!

  • 13 Maart 2016 - 12:53

    Thiely:

    Spannende verhalen.. Hoop dat je Brisbane goed verkent hebt. Is een schitterende drukke gezellige stad met veel te doen.. Ik vind Brisbane top

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 16 Jan. 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 32430

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 23 Maart 2016

Backpacken in Australië

17 Januari 2011 - 14 Maart 2011

8 weken naar zuid-afrika

Landen bezocht: